Stawiamy na promocję Rynku i Giełdy

Tu liczy się przede wszystkim jakość!
26 kwietnia 2019
Wspieramy lokalną edukację i sport
7 maja 2019
Tu liczy się przede wszystkim jakość!
26 kwietnia 2019
Wspieramy lokalną edukację i sport
7 maja 2019
Pokaż wszystkie

Stawiamy na promocję Rynku i Giełdy

Promocja polskich producentów po stronie niemieckiej, wspólne starania o dofinansowanie przedsięwzięć czy poszerzenie rynku zbytu dla rodzimych wystawców – to najważniejsze cele, jakie zakłada rozpoczęta właśnie współpraca z Niemcami.

W kwietniu na terenie Zielonogórskiego Rynku Rolno-Towarowego S.A. doszło do bardzo interesującego spotkania. Prezes Tomasz Czajkowski i wiceprezes Mirosław Zelisko gościli Karl-Heinza Rickena – właściciela i prezesa firmy Spreewaldbauer Ricken Landwirtschaftliches Lohnunternehmen, Axela Hübnera – kierownika projektów ds. osiedlania się firm na terenie Powiatu SPN, CIT GmbH oraz Esterę Lindner-Kuhlmann – kierownik projektów ds. współpracy transgranicznej pom. Polską a Niemcami, CIT GmbH. Głównym tematem rozmów z przedstawicielami Niemiec było zacieśnienie współpracy pomiędzy obiema partnerami.

WIELE ASPEKTÓW

– Z jednej strony chcemy, żeby jak najwięcej sąsiadów zza zachodniej granicy odwiedzało nasz Rynek. Z pewnością ich liczna obecność jako konsumentów przysłużyłaby się naszym kontrahentom. Z drugiej zaś zależy nam na poszerzeniu rynku zbytu dla lubuskich producentów – tłumaczy prezes ZRRT S.A. Tomasz Czajkowski.

Aspektów współpracy jest jednak zdecydowanie więcej. – Liczymy, że w przyszłości będziemy mogli wzajemnie promować swoje inicjatywy po obu stronach granicy. Być może uda nam się nawet wspólnie zorganizować duży Jarmark. A przecież nasza oferta imprez okolicznościowych jest bardzo bogata. Raz na kwartał na naszym terenie organizujemy sporą imprezę. Każda z nich przyciąga tysiące gości z całego regionu. Czemu więc nie miałyby one mieć charakteru międzynarodowego? – zastanawia się prezes Czajkowski.

Szefostwo Rynku nie ukrywa, że liczy na obopólne zapraszanie wystawców na rozmaite targi zarówno w Polsce jak i w Niemczech. – Celem współpracy są również wizyty studyjne, które są idealnym polem do dyskusji, wymiany doświadczeń, a także poznania dobrych praktyk biznesu. Wspólnie też będziemy się ubiegali o pozyskanie dofinansowania na polsko-niemieckie działania promocyjne, a także inwestycyjne – podkreśla wiceprezes ZRRT S.A. Mirosław Zelisko.

CELE DŁUGOFALOWE

Jednak członkowie Zarządu Rynku za zdecydowanie najważniejszy cel długofalowy uważają promocję polskich wystawców i producentów po stronie niemieckiej.

– Warto podkreślić, że już promujemy Giełdę Niedzielną na stronach niemieckich instytucji oraz powiatu SPREE – NEISSE. Współpracujemy też z firmą  Centrum Fur Innovation und Technologie GmbH – Deutsche- Polonisches Eurozentrum w Forst – dodaje kierownik marketingu ZRRT S.A. Tomasz Kaczmarek.